Opnieuw samenwerking tussen COACH en Unilever

Datum: mei 21, 2013

Sinds begin mei kunnen jongeren bij COACH stores genieten van de nieuwe dorstlesser Brisk van Lipton Ice Tea (Unilever). “Aansprekende, pakkende acties in samenwerking met derden, zoals Unilever, passen goed bij de filosofie van onze sneakerformule. COACH wil meer zijn dan alleen een sneakerwinkel. Bij ons valt altijd iets te beleven!”, verkondigt Kirsti Boessenkool, Marketing Manager COACH.

Voor COACH is het belangrijk niet alleen gezien te worden als sneakerformule maar als dé sneakerwinkel waar altijd wat te beleven valt, meent Boessenkool. “Unilever is voor ons daarin een belangrijke partner voor het onderscheidend vermogen. COACH wil een aanvulling zijn op de ‘way of life’ van jongeren en het nieuwe drankje van Lipton Ice Tea sluit daar heel goed bij aan.” De flesjes van Brisk hebben opvallende designs ontworpen door Amerikaanse streetartists en zijn verkrijgbaar tegen een aantrekkelijke prijs. “COACH is bij uitstek dé partner voor Unilever om jongeren met deze nieuwe dorstlesser te laten kennismaken.”

Dorstlessende voucher

Opzienbarende gezamenlijke acties zijn COACH en Unilever niet vreemd. Vorige jaar deelden medewerkers van COACH stores tijdens het EK voetbal 15.000 oranje Raketijsjes uit aan bezoekers. Dit keer gaat het Brisk-promoteam mee op de landelijke COACH Schooltour. Tijdens deze Schooltour geven de drie COACH Heroes DJ Robbie Pardoel, dancer Niels van den Heuvel en stylist Kim Keizer workshops aan de schooljeugd. Het Brisk-promoteam deelt tijdens de tour de dorstlesser uit aan de schooljeugd. Ook ontvangen alle scholieren een voucher waarmee ze in een COACH store gratis een flesje Brisk kunnen ophalen. “Het is een vrolijke en vrijblijvende kennismaking voor jongeren met COACH én Brisk.”

Funfactor

Boessenkool geeft aan dat COACH haar doelgroep enorm waardeert en dat graag laat blijken. “Koop je bij ons je sneakers, dan word je daarvoor beloond. Vaak met een klein presentje: gratis oordopjes, een dorstlesser voor niets of de nieuwste ChupaChups lolly cadeau. Ook op Facebook maken wij veel contact met onze doelgroep. Niet alleen kun je nu het aankoopbedrag van je sneakers wekelijks terugwinnen, ook plaatsen onze Heroes foto’s van hun favorieten en bespreken ze topics die jongeren aanspreken. Zo leren we stapje voor stapje onze doelgroep steeds beter kennen waardoor we beter kunnen inspringen op wensen en behoeften en een grotere funfactor in het leven van deze jongeren verkrijgen. En uiteraard gaan we nog meer verrassende acties bedenken en spetterende deals sluiten met derden!”

De dorstlessers van Brisk – verkrijgbaar in drie verfrissende smaken – zijn vanaf nu verkrijgbaar in de COACH winkels. Ter kennismaking tijdelijk voor € 0,49.

 ———–

Profielschets COACH

COACH is met 49 winkels de grootste sneakerformule in Nederland. COACH is een franchiseformule en actief in de grote en middelgrote steden in Nederland. Met de verkoop van sneakers van met name sportauthentieke merken focust COACH zich op ‘millennials’ in de leeftijdsgroep13 en 29 jaar. Voor millennials zijn sneakers een belangrijk onderdeel van hun way of life. De stores zijn dan ook inspirerende lifestyle winkels en bieden de klant een complete collectie sneakers van A-merken, bijpassende accessoires en streetfashion items. COACH wil onderdeel zijn van het social web van millennials en met verrassende, interactieve activiteiten en promoties een extra funfactor in het leven van deze jongeren zijn. De franchise-ondernemers worden intensief begeleid in hun bedrijfsvoering op zowel operationeel als strategisch niveau door Euretco, de grootste retailservice-organisatie in Nederland.

Profielschets Euretco

Euretco werkt samen met circa 2.400 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij bijna 3.500 winkels in de branches wonen, mode,  sport en media. De gezamenlijke consumentenomzet bedraagt ruim € 3 miljard. De kernactiviteiten van Euretco zijn: retailservices, franchise, wholesale en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Tot bekende winkelformules en vloerconcepten behoren Intersport, Runnersworld, Coach, Decorette, Vivante, Topform, Libris, Blz. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface, LCKR, Blue Rebel en Rags over internationale topmerken in het baby- en kinderkledingsegment.

De zelfstandigheid van de ondernemer staat centraal in de relatie. Ondernemers profiteren naar eigen inzicht van inkoopvoordeel, regelmatige kennisuitwisseling en verkoopsamenwerking. Met ruim 320 medewerkers staat Euretco dagelijks voor hen klaar.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.