Sprekers 2019



Freek van Beek, Lekkerland Nederland B.V.

Freek van Beek (46) is Country Manager Lekkerland Nederland B.V. Hij begon zijn carrière bij Lekkerland in Nederland 4 jaar geleden als directeur Inkoop en Category Management en lid van het Management Team.

De 4.800 medewerkers van Lekkerland groep leveren aan ruim 91.000 verkooppunten in 6 Europese landen. Tot die klanten behoren onder meer benzinestations, kiosken, bakkerijen, voedingsretailers, fastfoodketens en tabak- en gemakzaken.




Coert Coomans, Belcentrale B.V.

Coert Coomans mag op zijn minst een veelzijdig ondernemer genoemd worden. Hij is oprichter van diverse ondernemingen die met name actief zijn “in the Cloud”, zoals Protagonist BV, Belcentrale BV, Strawberry SEO BV, Capital Circle en Radik BV. Met deze ondernemingen worden meer dan 50.000 MKB’ers (waaronder veel franchisenemers) bediend. Het bedienen, helpen en het realiseren van de groei van bedrijven staat bij hem hoog in het vaandel. 

Na zijn afgeronde studie Logistics, Materials and Supply Chain Management aan de HES Rotterdam heeft hij verschillende ondernemingen groot gebracht.

Coert zal u als Co-founder van Belcentrale B.V. tijdens de FranchiseFormules Netwerkmiddag 2019 meer vertellen over de werking en organisatie van Belcentrale en de specifieke oplossingen toelichten die zij bieden aan franchiseformules. 




Niels Rehe, SABMedia

Als account- en later sales manager bij verschillende grote exploitanten, heeft Niels Rehe in de praktijk kunnen zien hoe er in de reclame- / mediawereld wordt omgegaan met campagnes. Wat Niels daarbij opviel, en uiteindelijk ook tegenstond, waren 2 verschillende zaken:

  1. Dat het effect van een campagne voor een exploitant eigenlijk altijd ondergeschikt was. Er werd weinig aandacht geschonken aan het feit of het medium bijvoorbeeld aansloot bij de locaties van de vestigingen of wel de juiste doelgroep aanspreekt. Niels heeft daar altijd vraagtekens bij gehad. Als exploitant moet je toch ook kunnen zeggen dat je medium niet geschikt is?
  2. De enorme hoeveelheid exploitanten, met dito contactpersonen, die een opdrachtgever langs moet om één complete campagne uit te voeren. Alleen al voor een landelijke abri campagne krijg je te maken met 5 verschillende exploitanten!

Vanuit het geloof dat het ook anders (beter) moet kunnen, heeft Niels bijna 10 jaar geleden SABMedia B.V. opgericht. Deze stap is erg succesvol gebleken. Zeer uiteenlopende ondernemingen en franchiseformules uit verschillende branches weten ondertussen de weg naar SABMedia te vinden. Voor een onafhankelijk en compleet advies over lokale marketing.

Niels Rehe: “ Zonder dat ik het zo gepland had, hebben alle werkervaringen er eigenlijk toe geleid dat ik nu het bedrijf heb wat ik altijd, onbewust, voor ogen had. Vanuit mijn servicegerichtheid vind ik het fantastisch om een door ons opgezette campagne te zien slagen. Elk budget wordt door ons met alle respect behandeld en optimaal gebruikt.




Henk-Jan Lasonder, VORM Martini

Henk-Jan Lasonder is een energieke, creatieve geest die lef en gezond verstand in de juiste dosis combineert. Als jonge designer dacht hij al buiten de kaders, als sales-expert werd deze combi zijn vak. Hij studeerde in Groningen. En ging als sales-medewerker aan het werk bij een groot Woonforum in Groningen. Hier kreeg hij de mogelijkheid om naast zijn verkooptalenten ook zijn creatieve kant te ontwikkelen. Al gauw gaf hij styling- en interieuradvies en maakte complete ontwerpen. Het bloed kroop waar het niet gaan kon, en hij besloot zich meer te storten op zijn designer-skills. Nadat hij bij een aantal gerenommeerde architectenbureaus zijn ervaring heeft opgedaan, en vervolgens besloten heeft als zelfstandig adviseur verder te gaan, kan hij zich met recht noemen: een gedreven manager die samen met zijn ontwerpteam vernieuwde interieurconcepten bedenkt, begeleid en maakt, die precies past bij de gebruiker. Als Business Developer houdt Henk-Jan de trends en ontwikkelingen op de markt nauwlettend in de gaten om zodoende nieuwe kansen te identificeren en hierop strategisch in te spelen.

Henk-Jan ziet het als zijn missie om gebruikers te helpen bij het creëren van innovatieve en verrassende interieurconcepten. Hiermee helpt hij niet alleen de gebruiker, maar ook de klanten. Hoe hij dat doet? Volgens de VORM-Methode. Hij gelooft namelijk ook niet in ‘half werk’. Een nieuw interieur of de restyling van een zaak pakt hij dan ook grondig aan. Met de insteek dat de gebruiker de komende jaren elke dag met plezier in zijn/haar zaak stapt.  Waarbij het thuisgevoel en de identiteit van het merk weerspiegelt wordt. En dat het nieuwe klanten aantrekt en dat vaste klanten met plezier blijven binnenlopen. Hiermee creëert hij samen met zijn team een plek die draait om beleving en sfeer, waardoor de gebruiker meer klanten aantrekt en meer omzet haalt.




Uw presentator: Manouschka Bouman

Presentator van de 8e FranchiseFormules Netwerkmiddag is Manouschka Bouman. Manouschka heeft in ruim 20 jaar tijd veel ervaring opgedaan in diverse functies op het gebied van retail en franchise. Voor retailketen EXPO heeft zij een belangrijke bijdrage geleverd aan de groei en het succes van deze formule. Naast haar werkzaamheden voor de directie van de formule heeft zij zelf ook twee EXPO-winkels als franchisenemer uitgebaat in België en in Nederland. Daarbij kwam zij veelvuldig in aanraking met eCommerce activiteiten, zowel op strategisch vlak vanuit de formule als op operationeel vlak vanuit het franchisenemerschap. Manouschka Bouman is op dit moment werkzaam als Country Manager Nederland bij de bekende Belgische Chocolatier Leonidas S.A. / N.V. en vanuit deze functie verantwoordelijk voor alle Sales, Marketing en eCommerce activiteiten in ons land.


)