Amsterdam, 11 maart 2013 – Nederlanders drinken gemiddeld vijf koppen koffie in de ochtend en de kwaliteit ervan lijkt op dit moment net zo belangrijk te zijn als de prijs.
McDonald’s Nederland luistert naar de wensen van haar gasten en investeert in 2013 volop in kwaliteit. Daarom heeft McDonald’s samen met barista’s hard gewerkt aan de optimalisatie van haar koffievarianten. Dat heeft ertoe geleid dat in alle koffievarianten meer gram koffie en melk gebruikt wordt en minder water wordt toegevoegd. Vanaf 12 maart kan iedere gast van McDonald’s de vernieuwde koffie gratis komen proeven.
Uit onderzoek, uitgevoerd door Maurice de Hond onder 1.300 respondenten, blijkt dat Nederlanders ’s ochtends niet zonder koffie kunnen. Maar liefst 1 op de 3 Nederlanders geeft aan zich pas mens te voelen na het eerste kopje koffie. Consumenten raken meer en meer gewend aan verschillende koffievarianten zoals koffie verkeerd of cappuccino, maar de kop zwarte koffie is nog altijd veruit favoriet. Opvallend is dat de prijs van goede koffie er niet bij iedere Nederlander toe doet; drie op de vier Nederlandse koffiedrinkers geeft aan bereid te zijn te betalen voor kwalitatief goede koffie.
McDonald’s Nederland investeert, geheel tegen de economische stroom in, de komende jaren volop in de kwaliteit van haar producten. “Kwaliteit is voor ons en voor onze gasten essentieel”, aldus Jo Sempels, Algemeen Directeur van McDonald’s Nederland. Om deze reden heeft McDonald’s de afgelopen maanden, samen met barista’s, hard gewerkt aan de optimalisatie van haar koffie. De koffieapparaten in alle 231 restaurants zijn opnieuw afgesteld voor het maken van het perfecte kopje koffie. Ook is bij alle koffievarianten gekeken naar de hoeveelheid koffie, melk (voor de koffievarianten met melk) en water. Zo gebruikt McDonald’s nu 4 gram meer koffiebonen voor het maken van een kop zwarte koffie.
De verbeterde McDonald’s koffie wordt gekenmerkt door een zachte aromatische smaak met tonen van fruit en citrus. Om heel Nederland te laten ervaren dat de koffie bij McDonald’s een kwaliteitsslag heeft gemaakt, start op 12 maart een landelijke koffiecampagne. Gasten van McDonald’s ontvangen de komende maand bij iedere aankoop een voucher. Deze voucher kan in de ochtenduren worden ingeleverd voor een gratis kop koffie. “Proeven is overtuigen. We laten onze gasten graag kennismaken met onze vernieuwde koffie en zijn ervan overtuigd dat veel gasten onze investeringen in koffie zullen waarderen”, aldus Jo Sempels.
Over McDonald’s Nederland
In Nederland heeft McDonald’s 231 restaurants, die wekelijks door zo’n 3 miljoen gasten worden bezocht. Ruim 17.000 medewerkers vormen de kern van de organisatie. Het streven naar kwaliteit in alle facetten van de bedrijfsvoering staat centraal. Dit heeft McDonald’s vertaald in de visie Good Food Fast. McDonald’s wil iedere gast op elk gewenst moment de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze bieden. Meer informatie vindt u in het formuleprofiel.
')}