McDonald’s gasten waarderen aanbod fresh & fast food

De focus van McDonald’s Nederland op het uitbreiden van haar service en kwaliteit en de verbreding van het assortiment wordt omarmd door Nederland. Het totale aantal gasten is vorig jaar met 4,6 procent gegroeid, door nieuwe en vaker terugkerende gasten. In 2018 behaalde de restaurantketen in fresh & fast food een omzet €896 miljoen, een stijging van 10,3 procent in vergelijking met het jaar ervoor.

McDonald’s heeft de afgelopen jaren ingezet op uitbreiding van service en kwaliteit. In 2018 heeft McDonald’s zeventien nieuwe producten geïntroduceerd, waaronder negen Premium Burgers. Daarnaast is het concept McCafé afgelopen jaar bij veertig restaurants geïntroduceerd en zijn er inmiddels negentig McCafé’s waar McDonald’s koffiespecialiteiten serveert. Ontbijt is de snelste stijger in sales met een groei van 17,6 procent. Een andere belangrijke groeipijler is McDelivery wat nu in 28 restaurants in Nederland aangeboden wordt. De Big Mac was het populairste product in 2018 met ruim 72.000 McDelivery bestellingen. In 2019 wordt McDelivery uitgerold naar meer steden waaronder Delft en Leiden.

McDonald’s Managing Director Nederland Erwin Dito bij Siberia in 
Maasbree, de teler van sla op basis van waterteelt

Erwin Dito, Managing Director McDonald’s Nederland: “De ingezette strategie loont, onze gasten waarderen de keuzes die we maken. Dit zien we terug in de omzetgroei, maar nog belangrijker voor ons, we zien het ook in de groei van nieuwe en terugkerende gasten. Naast een gemaksoptie merken we dat McDonald’s steeds meer een bestemming wordt. Het komende jaar blijven we investeren in service aan onze gasten en kwaliteit en de variatie van het assortiment. Daarnaast hebben we de ambitie om de komende jaren zo’n vijf nieuwe restaurants per jaar te openen.”

Schaalgrootte inzetten om te verduurzamen

In 2018 heeft McDonald’s het wereldwijde duurzaamheidsprogramma Scale for Good gelanceerd, waarbij de restaurantketen haar schaalgrootte gebruikt om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. “Als grootste restaurantketen ter wereld, heeft McDonald’s de kans en verantwoordelijkheid om een bijdrage te leveren aan de meest urgente maatschappelijke en duurzame uitdagingen van deze tijd. In Nederland geven we hier invulling aan met onder meer nascheiding van afval uit prullenbakken, het verduurzamen en verminderen van verpakkingen en de introductie van snellaadpunten samen met Nuon | Vattenfall. Maar denk ook aan het bieden van lekkere verantwoorde keuzes en gasten helpen om die keuze te maken. Ook maken we lezen leuk met de introductie van een leesboekje bij het Happy Meal”, aldus Dito.

Over McDonald’s Nederland

Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 20.000 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 247 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van haar schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.