Kooppies-actie Koopplein.nl groot succes

Datum: maart 5, 2012

De Kooppies-actie waarmee Koopplein.nl het nieuwe jaar inluidde, is een enorm succes geworden. Meer dan duizend stickervellen met Kooppies werden verzonden aan aanvragers uit heel Nederland. Met de ludieke actie  zette de organisatie de voordelen van Koopplein.nl in de spotlights. De licentieformule heeft tientallen lokale Kooppleinen. Inwoners kunnen gratis kopen en verkopen via deze digitale handelsplaatsen.

Op de markt is je gulden een daalder waard. Met die bekende slogan als uitgangspunt introduceerde Koopplein.nl vorige maand het Kooppie, een sticker die precies past op een muntstuk van 50 eurocent. De actie maakte duidelijk waar Koopplein.nl voor staat: je krijgt meer voor minder. Naast het ouderwetse dubbeltje en kwartje is er nu dus het Kooppie van 50 cent. Via de exploitanten van de lokale Kooppleinen konden gratis stickervellen met Kooppies worden aangevraagd. Daar werd massaal gebruik van gemaakt. Algemeen-directeur Kees-Jaap van der Kooi was verrast door de grote belangstelling: “Wij vonden het een leuk signaal om aan te geven dat je met weinig geld de leukste dingen kunt aanschaffen via Koopplein. Zo’n grote respons hadden we niet verwacht. Dat is natuurlijk geweldig.” Regelmatig duiken de Kooppies al op in het betalingsverkeer.

Grootschalige verbouwing
Het hoofdkantoor van Koopplein.nl, gevestigd op Texel, wordt momenteel ingrijpend verbouwd. De huidige kantoorruimtes zijn conform de nieuwe huisstijl ingericht en uitgebreid met een moderne vergaderzaal en een leslokaal. De trainingen van (nieuwe) licentienemers worden voortaan in eigen huis gegeven.

Nieuw: bedrijvenpagina
Koopplein.nl heeft haar faciliteiten voor licentienemers en zakelijke klanten verder uitgebreid. Sinds kort worden bedrijvenpagina’s aangeboden. Licentienemers van een lokaal Koopplein kunnen deze webpagina’s aan hun zakelijke klanten aanbieden. Vanuit hun advertentie op Koopplein.nl kunnen bedrijven bezoekers doorlinken naar hun ondernemerspagina. Ook kan die worden gekoppeld aan hun eigen (uitgebreide) website. Bedrijven die geen eigen website hebben, kunnen de ondernemerspagina hiervoor gebruiken. De Koopplein-bedrijvenpagina draagt bij aan een goede ranking in Google. (Kijk voor een voorbeeld op www.koopplein.nl/nederland/bedrijf/qball-internet).

Koopplein likes Facebook!
De Facebookpagina van Koopplein Nederland (www.facebook.com/KooppleinNederland) krijgt steeds meer bezoekers. Bijzonder van deze social mediapagina is dat alle licentienemers van Koopplein.nl gezamenlijk het beheer hebben. Zij kunnen berichten posten of nieuwtjes delen die gebruikers van Koopplein.nl zullen interesseren. Bezoekers kunnen eveneens berichten achterlaten en Koopplein ‘liken’.

Uitbreiding
In het nieuwe jaar zijn er weer diverse nieuwe Kooppleinen bijgekomen. In Breda, Amerstreek, Alkmaar, Schijndel en Dongeradeel tekenden nieuwe licentienemers een contract voor het exploiteren van een eigen Koopplein. De bekendheid van de lokale, digitale handelsplaatsen groeit; steeds meer gebruikers ondervinden het gemak van het kopen via internet dichtbij huis. Zonder lange reistijden en hoge verzendkosten. En zonder risico op fraude en oplichting.

Bron: Koopplein.nl

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.