GooodyFooods Almere viert 1-jarig bestaan

Datum: maart 26, 2012

Precies een jaar geleden, op 31 maart 2011, openden de ondernemers Casper Kromkamp en Hans de Kroon de deuren van hun GooodyFooods winkel in Almere. Deze maakt samen met de vestigingen in Apeldoorn, Hilversum, Zaandam en Zwolle deel uit van de GooodyFooods-formule van Wessanen Benelux, de grootste leverancier van biologische voeding in de Benelux. GooodyFooods is een verrassende, biologische speciaalzaak. Direct vanaf de opening wisten veel mensen de weg naar de winkel te vinden. Samen met het enthousiaste ondernemersduo Kromkamp en De Kroon blikken we terug op een succesvol eerste jaar.

Steeds breder publiek
De grote en ruimgesorteerde GooodyFooods-vestiging (500 m²) in Almere spreekt een breed publiek aan. Kromkamp: “Onze winkel heeft een heel gemêleerde klantenkring. Van lichtgroen tot donkergroen, uit alle lagen van de bevolking en uit de wijde omgeving. We spreken dus niet alleen de meer traditionele koper van biologische voeding aan. Ook de light-users weten ons te vinden aan de Spoordreef 30, naast de ANWB. Ons assortiment met zo’n 7.000 producten is zowel breed als diep, een echte Biologische Superspeciaalzaak. We willen – samen met Wessanen Benelux – verantwoorde, gezonde en lekkere voeding bereikbaar maken voor iedereen.” De Kroon vult aan: “Ondanks of misschien juist dankzij de huidige recessie gaat de consument weer meer terug naar wat echt belangrijk is. Mensen gaan steeds bewuster met eten om en kiezen vaker voor natuurlijke producten, zonder concessies te willen doen aan smaak, kwaliteit en uitstraling. En dan zijn ze bij ons aan het juiste adres!”

Trekkers
Franchisenemers Casper Kromkamp en Hans de Kroon van GooodyFooods AlmereKromkamp vervolgt: “We hebben het eerste jaar veel tijd besteed om te laten zien wat we allemaal in huis hebben. Almere heeft zo’n 190.000 inwoners die we op alle mogelijke manieren willen bereiken. Dus ook met social media. Het aantal volgers op Twitter groeit gestaag.” GooodyFooods biedt naast een breed assortiment van biologische verswaren en kruidenierswaren ook een uitgebreide keuze aan biologische kant-en-klaar delicatessen, kazen, vlees en wijnen. De winkel is overzichtelijk en alle versproducten liggen sfeervol gepresenteerd op verseilanden, die het hart van de winkel vormen. De Kroon: “De broodafdeling en vleesafdeling zijn bij ons echte publiekstrekkers. We laten zien dat duurzaam en bewust boodschappen doen vooral ook inspirerend en leuk kan zijn. Je kan bij ons bijvoorbeeld ook zelf koffiebonen tappen! En elke dag bakken we biologisch brood van onze bakker Van der Westen vers af in onze eigen steenoven. Je kunt kiezen uit heel veel soorten gist-, desem- en speltbrood, maar ook uit diverse glutenvrije varianten. Het ruikt dan ook heerlijk naar vers brood als je binnenkomt.”

Bewuste keuze voor jonge formule
De Kroon en Kromkamp zijn al vele jaren actief in de natuurvoeding en kennen elkaar van de tijd dat ze allebei bij Natudis werkten. De Kroon: “We hebben bewust gekozen voor de jonge franchiseformule GooodyFooods. Het is altijd mijn droom geweest een grote ‘groene’ winkel te hebben met meer focus op smaak, beleving en sfeer. GooodyFooods is een eigentijds winkelconcept dat ons van meet af aan heeft aangesproken.” Kromkamp: “GooodyFooods voelt als een warme jas, voelt gewoon GOOOD. We kunnen rekenen op de hulp en expertise van de mensen van Wessanen Benelux en krijgen alle ondersteuning die we maar kunnen wensen; of het nu gaat om assortiment, logistiek of marketing & promotie, we werken echt samen.”

Plaatselijke leveranciers
“De formule GooodyFooods is een sterke formule waarbij elke vestiging wel de mogelijkheid heeft om het iets eigens en uit de streek mee te geven”, aldus De Kroon. “Zo is Stadsboerderij de Kemphaan, een biologisch bedrijf met koeien, akkerbouw en groenteteelt uit Almere, een van onze leveranciers. Maar ook vlees betrekken we van een plaatselijke bedrijf. Duurzaamheid is voor ons duidelijk meer dan energiezuinige verlichting en afgedekte wandkoelingen en vriesmeubels.”

Zeven dagen per week
Klaarstaan voor de klant is voor dit ondernemersduo niet meer dan normaal. Gastvrijheid is een van de pijlers van de formule. Tijdens de reguliere openingstijden (sinds kort 7 dagen per week!) is een van hen beiden altijd in de winkel aanwezig. Iets niet op voorraad? Vandaag besteld, morgen in huis!

Wie jarig is trakteert
De klanten kunnen in de winkel terecht voor een snelle boodschap, maar ook om uitgebreid rond te kijken, te proeven of voor advies. Kromkamp: ”Wie jarig is trakteert. Deze week is het dan ook feest in onze winkel, met veel scherpe acties en heerlijke proeverijen. Iedereen is van harte welkom!”

Over Wessanen Benelux
Wessanen Benelux brengt met 30 jaar ervaring een totaal assortiment van biologische voeding op de markt. Dit doet zij enerzijds door sterke eigen merken neer te zetten, zoals Zonnatura, De Rit, Ekoland, Luna e Terra, Molenaartje en Whole Earth. Anderzijds opereert Wessanen Benelux als groothandel voor supermarkten en natuurvoedingswinkels. Wessanen Benelux exploiteert tevens de eigen franchiseformules Natuurwinkel en GooodyFooods. De eigen merken van Wessanen zijn te vinden in nagenoeg alle 460 natuurvoedingswinkels en in alle grote supermarkten in Nederland. Natudis, Foodprints en Kroon Biologische Verswaren zijn onderdeel van Wessanen Benelux. Wessanen Benelux maakt op haar beurt onderdeel uit van Royal Wessanen nv.

Bron: Wessanen Benelux

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.