Friendstix biedt ondernemers de mogelijkheid om kosteloos aanbiedingen op hun site te plaatsen. Voorwaarde: de consument betaalt ook niets. Mark Bongers van Friendstix licht de nieuwe werkwijze toe: “In de dagaanbiedingenbranche zijn kortingen bijna altijd hoger dan 50%. Dagelijks kom ik deals tegen, waarbij je met 2 personen kunt gaan eten voor de prijs van 1 persoon. Of bijvoorbeeld een waardebon ter waarde van € 20,- voor € 10,-. De verdiensten voor de dagaanbieder zitten dan in het betaalde bedrag. Hiervan wordt een aanzienlijk percentage provisie ingehouden. De ondernemer krijgt dus maar een deel van de verkoopprijs. Dezelfde aanbieding kan echter ook anders worden ingestoken. Bijvoorbeeld een deal voor een gratis diner, op voorwaarde dat het tweede diner wordt betaald. Of een gratis waardebon ter waarde van € 10,-, geldig bij elke besteding vanaf € 20,-. Waarom vind je zulke aanbiedingen nooit op de websites van dagaanbieders? Simpelweg omdat 50% provisie van € 0,00 nog steeds € 0,00 is; de dagaanbieder verdient dan niks. Wij hebben ervoor gekozen om dit voortaan wel toe te laten. Het percentage non-redemptie zal weliswaar hoger zijn, maar het heeft ondernemers dan ook niets gekost. Bovendien neemt het een drempel weg bij consumenten.”
Bron: Franchiseplus.nl
Link: http://franchiseplus.nl/nieuws/Friendstix-lanceert-gratis-deals-voor-ondernemer-en-consument.html
')}