COACH opent haar 50e store in Rotterdam

Datum: september 22, 2013

Met de opening van de 50e sneaker vestiging in Rotterdam maakt COACH een statement: verkoop vanachter de toonbank is passé. Met het plaatsen van service desks in de winkel zal de COACH crew haar publiek en klanten optimaal bedienen en wordt de winkelbeleving een tandje opgeschroefd. Onder het mom van Feel Right At Home wil COACH de winkelbeleving en service aan de klant vergroten. De klant kan zich in de store oriënteren, sneakers passen, online producten opzoeken en direct bestellen. Uiteraard onder het genot van een lekker Brisk-drankje of een verse kop koffie.

Op vrijdag 27 september opent COACH de deuren van haar 50e sneaker-lifestyle store aan de Oude Binnenweg in hartje Rotterdam. Kersverse ondernemer Ming Fai Tam gaat deze vestiging runnen. “Ik ben ontzettend dankbaar dat deze kans mij wordt gegund en ik kijk er ontzettend naar uit deze uitdaging aan te gaan.” Ming is een ondernemer pur sang en heeft onder andere veel ervaring opgedaan in de COACH store in Schiedam waar zijn liefde voor sneakers en het ondernemerschap zijn ontstaan. Volgens Ming Fai Tam kunnen bezoekers niet om de opening heen. Voor de deur is de rode loper uitgelegd en springen knalrode COACH Bikes in het oog. Niet alleen de klanken van Robbie Pardoel en zanger Jayh Jawson zullen de opening muzikaal opluisteren, ook zullen aanstormende talenten hun beats laten horen. Natuurlijk gaat de opening ook op social media niet ongemerkt aan trouwe volgers voorbij.

Interactieve service desks

Met de opening van de 50e sneakerstore geeft COACH ook het startschot voor het vernieuwde concept van haar sneaker lifestylestores. “We zijn de grootste sneakerformule van Nederland en dat willen we graag zo houden”, zegt Jos van der Wolk, directeur COACH. “Dat betekent dat we moeten meegaan met de tijd. Daarom is er geen plaatsCOACH Interactieve Service Desk meer voor de traditionele toonbank. Dat is passé, veel te statisch. Met het invoeren van service desks, een live interactief scherm en een loungecorner in onze winkels willen we meer interactie, verbinding, een hoger serviceniveau en een Feel Right At Home winkelbeleving in onze formule aanbrengen.”

Feel Right At Home

De vestiging in Rotterdam heeft de primeur van deze optimale shopping en service experience. “Op centrale punten in de winkel zijn twee service desks geplaatst waar klanten niet alleen kunnen afrekenen maar waar onze COACH crew ook oplossingen aan de klant biedt voor zijn wensen. Bijvoorbeeld als een gewenste sneaker niet in de juiste maat of kleur op voorraad is. Of we nemen plaats op de loungecorner en bespreken onder het genot van een drankje de wensen door en bekijken hoe we daarin tegemoet kunnen komen”, legt een trotse nieuwe COACH-ondernemer Ming Fai Tam uit. Volgens hem is het meest sensationele in de winkel de speciaal gebouwde DJ booth die samen met een podium zweeft boven de volle breedte van de winkelvloer. Hier krijgt jong talent de kans zich te profileren op het gebied van muziek, dans en matchen van muziek. “In onze winkels willen we iedereen een Feel Right At Home geven”, laat Van der Wolk weten. “Door de juiste winkelsfeer, live muziek en een verse kop koffie of een Brisk-drankje willen we inspelen op het aankoopgedrag van de jongeren.”

Volgens Van der Wolk past deze nieuw te varen koers precies in het plaatje van het futureproof maken van alle COACH-winkels. “We willen uitgroeien tot een toonaangevend omni-channel retail brand op de Nederlandse sneakermarkt. We hebben het ambitieuze maar haalbare doel voor ogen om de komende drie tot vijf jaar nog twintig nieuwe vestigingen in Nederland te realiseren.

Profielschets COACH

COACH is met 50 winkels de grootste sneakerformule in Nederland. COACH is een franchiseformule en actief in de grote en middelgrote steden in Nederland. Met de verkoop van sneakers van met name sportauthentieke merken focust COACH zich op ‘millennials’ in de leeftijdsgroep 13 en 29 jaar. Voor deze jongeren zijn sneakers een belangrijk onderdeel van hun way of life. De stores zijn dan ook inspirerende lifestyle winkels en bieden de klant een complete collectie sneakers van A-merken, bijpassende accessoires en streetfashion items. COACH wil onderdeel zijn van het social web van millennials en met verrassende, interactieve activiteiten en promoties een extra funfactor in het leven van deze jongeren zijn. De franchise-ondernemers worden intensief begeleid in hun bedrijfsvoering op zowel operationeel als strategisch niveau door Euretco, de grootste retailservice-organisatie in Nederland. COACH bestaat 25 jaar in 2014.

Profielschets Euretco

Euretco is de grootste retailservice-organisatie in Nederland, die samenwerkt met ruim 2.100 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij zo’n 3.100 winkels in de branches wonen, mode,  sport en media. De gezamenlijke consumentenomzet bedraagt   € 2,5 miljard. De kernactiviteiten van Euretco zijn: retailservices, franchise, wholesale en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Tot bekende winkelformules en vloerconcepten behoren INTERSPORT, Runnersworld, COACH, Decorette, Vivante, Topform, Libris, Blz. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface,  LCKR, Rags en Blue Rebel over internationale topmerken in het baby- en kinderkledingsegment. De zelfstandigheid van de ondernemer staat centraal in de relatie. Ondernemers profiteren naar eigen inzicht van inkoopvoordeel, regelmatige kennisuitwisseling en verkoopsamenwerking. Met  280 medewerkers staat Euretco dagelijks voor hen klaar.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.