COACH opent haar 49e store in Vlaardingen

Datum: maart 29, 2013

Met de opening van COACH-store in Vlaardingen is de 49e winkel van deze formule en de vijfde COACH-store in nieuwe stijl een feit. “Deze COACH-winkel is het perfecte voorbeeld van de vernieuwde koers die we nu gaan varen. Vanuit het meerjarenplan ‘futureproof’ wil COACH de komende jaren de noodzakelijke stappen zetten om de geformuleerde doelstelling te realiseren: uitgroeien tot toonaangevend cross channel retailbrand op de Nederlandse sneakermarkt”, zegt directeur COACH Jos van der Wolk.Coach Vlaardingen

Van donderdag 28 maart tot en met zaterdag 30 maart viert COACH de officiële opening van COACH Vlaardingen met feestelijke openingsaanbiedingen. Met als klap op de vuurpijl DJ Melson Green die op zaterdag 30 maart van 12.30 tot 16.30 uur de vetste beats laat horen en de mannen van Leyp die twee paar witte Nike Air Force 1 pimpen. Het is de vijfde vestiging volgens het nieuwe COACH-concept en de tweede winkel van franchise-ondernemer Stephan de Nijs.

Thuis voelen

Stephan de Nijs, een jonge gepassioneerde ondernemer in hart en nieren, is trots op zijn nieuwe zaak: “Drie jaar geleden opende ik mijn eerste COACH-store in Schiedam. Al snel smaakte dat naar meer! De jonge, frisse COACH-formule sluit uitstekend aan bij mijn wensen van het ondernemerschap. Naast de intensieve begeleiding en sturing op verschillende gebieden vanuit het COACH hoofdkantoor te Hoevelaken heb ik genoeg vrijheid om eigen keuzes te maken en lokale initiatieven te ondernemen om de jeugd naar mijn winkels te trekken. Die combinatie is voor mij ideaal!” Hij vervolgt: “Het pand is prachtig ingericht en voorzien van de allernieuwste technische snufjes zoals narrow casting. Natuurlijke materialen als steigerhout, staal en steen en het open plafond zorgen ervoor dat de klant zich hier direct thuis voelt.”

Het Nieuwe Winkelen

“We zijn de grootste sneakerformule van Nederland en dat willen we graag zo houden. De komende jaren zullen we niet alleen werken aan uitbreiding van het aantal COACH-stores, er is nog ruimte voor tenminste 20 nieuwe winkels, maar ook willen we alle winkels futureproof maken. Doordat we nu onderdeel zijn van de retailservice-organisatie Euretco (fusie Euretco en Intres juli 2012) zijn wij hiertoe voldoende geëquipeerd om onze expansiedoelen te realiseren en om het concept om te bouwen van een traditionele winkelorganisatie tot een cross channel retailer. In onze acquisitieplannen worden we begeleid door Ruud Morien die sinds 1 januari jl vanuit Euretco is aangesteld om deze plannen te helpen realiseren voor Euretco haar sportformules, Runnersworld, INTERSPORT en COACH”, vertelt Van der Wolk.

“We willen uitgroeien tot een toonaangevend cross channel retail brand op de Nederlandse sneakermarkt en binnen nu en drie jaar nog zo’n twintig vestigingen die we graag invullen.” Ambitieuze, maar haalbare doelen, meent Van der Wolk. “Onze doelgroep – de jeugd van tegenwoordig– winkelt op een andere manier dan een aantal jaar terug. Ook hebben ze andere wensen en stellen ze andere eisen. Door internet kunnen jongeren 24/7 shoppen, zowel offline als online. Ook sociale media en reviews spelen een belangrijke rol in het koopgedrag van de jeugd. Daar moeten wij als sneakerformule slim op inspringen.” Met interactieve campagnes als AMAZING COACH HEROES, Facebook- en weggeefacties en daarnaast zoeken we onze jonge doelgroep ook op met onze succesvolle Schooltour door Nederland waarbij rapper Robbie Pardoel, danser Niels van den Heuvel en styliste Kim Keizer spectaculaire workshops geven, wil COACH meer traffic naar de winkels genereren.

Ook kiest de sneakerformule voor samenwerking met derden, zoals Unilever. “Aansprekende, pakkende acties voor jongeren passen goed bij de filosofie van onze sneakerformule. Wij willen meer zijn dan alleen maar een sneakerwinkel. Een aanvulling op de ‘way of life’ van jongeren. Dat maakt het onderscheid in succesvol zijn en blijven.”

Profielschets COACH

COACH is met 49 winkels de grootste sneakerformule in Nederland. COACH is een franchiseformule en actief in de grote en middelgrote steden in Nederland. Met de verkoop van sneakers van met name sportauthentieke merken focust COACH zich op ‘millennials’ in de leeftijdsgroep13 en 29 jaar. Voor millennials zijn sneakers een belangrijk onderdeel van hun way of life. De stores zijn dan ook inspirerende lifestyle winkels en bieden de klant een complete collectie sneakers van A-merken, bijpassende accessoires en streetfashion items. COACH wil onderdeel zijn van het social web van millennials en met verrassende, interactieve activiteiten en promoties een extra funfactor in het leven van deze jongeren zijn. De franchise-ondernemers worden intensief begeleid in hun bedrijfsvoering op zowel operationeel als strategisch niveau door Euretco, de grootste retailservice-organisatie in Nederland. 

Profielschets Euretco

Euretco werkt samen met circa 2.400 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij bijna 3.500 winkels in de branches wonen, mode,  sport en media. De gezamenlijke consumentenomzet bedraagt ruim € 3 miljard. De kernactiviteiten van Euretco zijn: retailservices, franchise, wholesale en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Tot bekende winkelformules en vloerconcepten behoren Intersport, Runnersworld, Coach, Decorette, Vivante, Topform, Lampenier, Libris, Blz. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface, LCKR, Blue Rebel en Rags over vier internationale topmerken in het baby- en kinderkledingsegment. De zelfstandigheid van de ondernemer staat centraal in de relatie. Ondernemers profiteren naar eigen inzicht van inkoopvoordeel, regelmatige kennisuitwisseling en verkoopsamenwerking. Met ruim 320 medewerkers staat Euretco dagelijks voor hen klaar.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.