Bagels & Beans wint GfK Out.of.Home Formule Award in categorie Shopperhoreca

Datum: september 15, 2013

Bagels & Beans excelleert in de ogen van de consument. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van GFK in samenwerking met Out.of.Home Shops onder een veertigtal formules in het buitenshuiskanaal. Bagels & Beans wint een award in de categorie ‘Shopperhoreca’ en verslaat daarmee de horecaketens Bakker Bart en Delifrance.

Eerste reactie van Ronald Bakker, oprichter Bagels & BeansGeweldig dat we de GfK OOH formule award hebben gewonnen! Dat we zo goed scoren op vriendelijkheid, vakkundigheid en klantgerichtheid is mensenwerk en daarom zijn we apetrots op onze ondernemers en alle medewerkers die het elke dag weer weten waar te maken. Een enorme stimulans om ons in de toekomst nog meer te focussen op het blij maken van onze gasten.”

De GfK Out-of-Home Formule Awards zijn door GfK in samenwerking met Out.of.Home Shops opgezet. In een landelijk representatief consumentenonderzoek hebben ruim 3000 gasten aangegeven wat zij belangrijk vinden. De winnende formules kregen donderdag 12 september in Utrecht de prijzen overhandigd tijdens het jaarlijkse GfK shopper congres. Andere winnaars zijn Starbucks op de stations in de categorie ‘On the Move’ en Kwalitaria in de categorie ‘Fastservice’.

Prettige sfeer en goede ambiance

 In het onderzoek werden gasten onder meer bevraagd op vriendelijkheid en klantgerichtheid van het personeel, de vakkundigheid, de snelheid van de bediening, de sfeer, de hygiëne, de kwaliteit en het aanbod van eten en drinken en de prijs-kwaliteitverhouding. Ten slotte werd ook de loyaliteit van gasten gepeild: zijn verwachtingen waargemaakt, is het laatste bezoek een reden om terug te komen en wordt de formule bij anderen aanbevolen.

Bagels & Beans wordt vooral geroemd om de prettige sfeer en ambiance in de vestigingen, het aspect dat gasten in Shopperhoreca het belangrijkst vinden. Maar de formule scoort ook goed op vriendelijkheid, vakkundigheid en klantgerichtheid van personeel.

Bagels & Beans is anders

Ronald Bakker en Ninande Thio opende in 1996 de eerste Bagels & Beans vestiging aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam. Ze wilden een oase van rust bieden, met harmonie en menselijke aandacht als tegenwicht van deze drukke, technologisch hoogstaande en rusteloze tijd. Waar de krant rustig gelezen wordt in de ochtendzon en de koffie smaakt zoals deze bedoeld is. Waar mensen centraal staan en waar men zich verzorgd voelt door de overvloedige service. Waar kwaliteit en niet kwantiteit de drijfveer is.

Kwaliteit betekent voor Bagels & Beans veel aandacht voor duurzaamheid, gezondheid en menselijke aandacht. Waar mogelijk kiest de keten voor biologische producten, kringlooppapier voor de menukaart, superfoods op het menu en goede herkomst van ingrediënten. Een certificaat (bijvoorbeeld biologisch of diervriendelijk) speelt daarbij een rol, maar het verhaal ‘achter’ het product is voor Bagels & Beans belangrijker zodat zij weten hoe het zit.

Bagels & Beans is een groeiende franchiseformule met ambitieuze expansieplannen. De keten heeft inmiddels 54 vestigingen, waarvan één vestiging in Aken, Duitsland.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.