De ontwikkeling van de franchiseformule Albert Heijn in Vlaanderen verloopt zoals gepland en volgens de wensen van de groep die nu al uit 15 supermarkten bestaat. Bijna twee jaar geleden opende Albert Heijn zijn eerste vestiging in Brasschaat. Intussen zijn er vijftien winkels geopend, verspreid over Vlaanderen.
Rond 2016 moeten er 50 vestigingen zijn. Onlangs opende Albert Heijn een winkel in Bredene, de volgende komt er in Turnhout. Het is de bedoeling om in Vlaanderen een uitgebreid netwerk uit te bouwen. Brussel en Wallonië staan voorlopig nog niet op de planning. Alles op een tweetalige leest schoeien, is te complex.
De resultaten van de supermarkten overtreffen de verwachtingen. Albert Heijn is ook heel tevreden met de positieve reacties van de klanten. De franchiseformule, die voor de eerste keer in de studie van GFK aanwezig is, positioneert zich op de tweede plaats en kan trots beweren dat meer dan 10% van de Vlaamse bevolking er zijn/haar inkopen doet. Albert Heijn telt al meer dan 200.000 klanten die over een klantenkaart beschikken.
De internetsite ‘Bol.com’, die vorig jaar door Ahold werd overgenomen, begint nu ook met de thuislevering van aankopen bij Albert Heijn, met het idee om in de toekomst deze thuisleveringen aan te bieden in al hun 700 winkels.
De Nederlandse website van Albert Heijn (albert.nl) bedient inmiddels zo’n 67% van de Nederlandse huishoudens.
Bron: Franchise.be
')}