Zowel op basis van het aantal vestigingen als op basis van het winkelvloeroppervlak is Albert Heijn de grootste supermarktformule van Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van Locatus voor de jaarlijkse Top Honderd van Vastgoedmarkt. De marktleider heeft 935.219 vierkante meter verkoopoppervlak en is daarmee nummer 1 van alle (ook niet-supermarkt) formules van Nederland. Op basis van het aantal verkooppunten is Albert Heijn de enige supermarkt in de top-10 van de Formule Top 100. Albert Heijn heeft 776 vestigingen en moet daarmee enkel Rabobank (1) en Kruidvat (2) voor zijn derde plek dulden.
In de top 10 op basis van het aantal vestigingen zijn onder andere de grote formules HEMA, Blokker en Gall & Gall te vinden. In de top-10 op basis van winkeloppervlak zijn de grote formules V&D, Jumbo en C1000 te vinden. Voor een overzicht van de top-10 en top-100 op basis van het aantal vestigingen klik hier. Voor een overzicht van de top-10 en top-100 op basis van winkelvloeroppervlak klik hier.
Bron: Denationalefranchisegids.nl
Link: http://www.denationalefranchisegids.nl/firstfranchise/Dinsdag_18_december_2012.htm#albertheijnfranchise
')}