Ahold wil komende jaren de omzet verhogen door de online activiteiten uit te bereiden. Dit jaar komen er 15 tot 20 afhaal locaties bij, waar online bestelde producten opgehaald kunnen worden. De verwachte omzetgroei zal hierdoor stijgen van 2 naar 5 procent.
Rabobank analist, Patrick Roquas, meent dat Ahold komende jaren een flinke slag kan slaan met de online uitbereidingen. “De winst die Albert Heijn daar gaat behalen, zal ten koste gaan van de andere spelers.” Door de online groei zal er in de bestaande winkels wellicht minder omzet worden gedraaid. Albert Heijn zal daarentegen nieuwe klanten winnen met de afhaal locaties waar ze nu minder vertegenwoordigd is. In 2016 zal de online levensmiddelen verkoop zo’n 4 procent van de markt uitmaken. “Albert Heijn loopt twee tot drie jaar voor op concurrenten”, aldus Roquas.
Bron: Denationalefranchisegids.nl
Link: http://www.denationalefranchisegids.nl/firstfranchise/Dinsdag_15_januari_2013.htm#aholdgroei
')}