Ahold heeft een geconsolideerde netto-omzet bekendgemaakt van € 7,8 miljard over het 4e kwartaal van 2012, een stijging met 7,5% ten opzichte van het 4e kwartaal van 2011. Tegen constante wisselkoersen is de netto-omzet met 5,1% toegenomen. Over heel 2012 bedroeg de geconsolideerde netto-omzet € 32,8 miljard, een stijging met 8,5% ten opzichte van 2011. Tegen constante wisselkoersen ging de netto-omzet met 3,5% omhoog. De omzetgroei van 7,7% in Nederland werd vooral gedreven door de voortgang die Ahold boekte met haar groeistrategie, zoals de toevoeging van 15 voormalige C1000/Jumbo winkels die in het 2e half jaar van 2012 werden omgebouwd. De identieke omzetgroei werd dit kwartaal negatief beïnvloed door het kalendereffect en de teleurstellende prestatie van Etos in het concurrerende drogisterij-segment. Albert Heijn slaagde erin het marktaandeel verder te vergroten. De eerste 3 Albert Heijn Pick Up Points voor online boodschappen die zijn geopend presteren boven verwachting. Daarnaast is Ahold tevreden over de prestaties van de supermarkten in België, waar dit kwartaal 3 nieuwe Albert Heijn winkels openden en het totaal aantal winkels op 11 brachten.
Bron: FranchisePlus.nl
Link: http://franchiseplus.nl/nieuws/Ahold-maakt-omzet-4e-kwartaal-en-jaar-2012-bekend.html
')}