Albert Heijn XL is de winnaar van het GfK Zomerrapport 2012 met een cijfer van 7,77, gevolgd door Jumbo met een cijfer van 7,74. AH XL neemt de eerste positie over door de lagere score van Jumbo, dat nog bovenaan stond in het Kerstrapport. Ook AH XL scoort fractioneel lager. De wisselbeker is uitgereikt aan de nieuwe directie van Albert Heijn. Jan Linders, Nettorama en Albert Heijn maken de top 5 vol.
Het prijsimago van Albert Heijn staat echter wederom onder druk. Voor het 3e rapport op rij is de AH-klant minder tevreden over de prijzen bij de marktleider. De concurrentie scoort daarentegen beter op prijs. Het verschil in perceptie bedraagt 6%. Albert Heijn doet het daarentegen wel beter op de serviceaspecten.
GfK Panel Services beoordeelt in samenwerking met Foodmagazine ieder half jaar de prestaties van alle supermarktformules onder de eigen klanten. Hieraan doen ongeveer 6.000 consumenten mee. Zij beoordelen hun eigen supermarkt op netheid, versaanbod, assortimentskeuze, kwaliteit, lage prijzen, out of stocks, aanbiedingen en vriendelijkheid van het personeel.
Bron: Franchiseplus
Link: http://franchiseplus.nl/nieuws/AH-XL-winnaar-GfK-Zomerrapport.html
')}