Erik van Koert: Businesspartner Locatiestrategieën- en Groeivraagstukken
Erik (1960) is door zijn ruime ervaring en ontwikkelde kennis een volwaardig gesprekspartner voor iedere retail-ondernemer. Niet verwonderlijk dat zijn loopbaan zich hoofdzakelijk in de retail heeft doorontwikkeld. Opgegroeid in een pur sang ondernemersgezin in Den Haag, is de detailhandel en zakelijk inzicht hem met de paplepel ingegoten en heeft hij zich ontwikkeld tot een specialist in locatiestrategie.
Zijn carrière heeft in de negentiger jaren een vlucht genomen toen hij binnen de directie van de BouwCenter Groep met 85 vestigingen, verantwoordelijk was voor marketing en de vestigingsstrategie in Nederland.
Vanaf 2002 heeft Erik de stap naar zelfstandig ondernemerschap gemaakt. Als consultant op het vlak van locatiestrategie heeft hij intussen een groot scala aan organisaties geadviseerd bij expansievraagstukken en -uitdagingen. Zijn ervaring kenmerkt zich vooral door een nuchtere en weloverwogen blik op veel verschillende branches en de specifieke kenmerken hiervan. Eén van zijn vaardigheden is om de ondernemer een spiegel voor te houden waarmee deze zijn beeld en visie op locatiekeuzes met sterke argumenten vorm kan geven.
Erik is samen met zijn compagnon Hans Hagoort verantwoordelijk voor het bedrijf MCR Retailminds B.V.